piątek, 3 kwietnia 2015

Bułka drożdżowa !

Dziś pokażę wam rzecz którą najbardziej lubię piec ! Będzie to bułka drożdżowa :D




























Przygotuj:

- 500g mąki
- 0,5 szklanki cukru
- 250 ml mleka
- 4 żółtka
- 50 g masła
- 2 łyżki oleju
- 50 g drożdży
- morele, rodzynki, żurawina itp.

Moja ulubiona książka kucharska gdzie oprócz gotowych przepisów możemy dopisać własne !



1. Zrób zaczyn z drożdży, łyżki cukru i mąki i 2/5 mleka. odstaw do wyrośnięcia na 20 min.



2. Resztę cukru rozetrzyj z żółtkami



3. Do dużej miski wsyp mąkę, żółtka, resztkę mleka, zaczyn, olej i roztopione masło. Wyrabiaj wszystko do momentu odklejenia ciasta od ręki.



4. Zostaw ciasto na 30 min do wyrośnięcia po czym dodaj morele, rodzynki itp...



5. Jeśli chcecie możecie zrobić kruszonkę, ja jednak z tego zrezygnowałam.

6. Piecz 40-50 min w 170 stopniach ! Smacznego !


Przygotowujecie w tym roku pisanki ? Jak tak to jakie ? 
Ja w tym roku postawiłam na moje ulubione pisanki malowane woskiem ! :D



Wesołych Świąt !
-A

2 komentarze :

Zostaw komentarz :) Jeśli masz bloga to zostaw linka, na pewno wpadnę, skomentuję a może nawet zaobserwuję ;)